מיץ פירות אינו בריא בדיוק כמו משקה ממותק

מיץ פירות נתפס לעיתים קרובות כבריא, בהתחשב בכך שהוא טבעי וכולל את המילה "פרי". יחד עם זאת, מה שאנשים רבים אינם מבינים הוא שמיץ פירות מלא בסוכר. למעשה, הוא מכיל סוכר וקלוריות באותה מידה כמשקה קל ממותק, ולעיתים אף יותר. הכמויות הקטנות של הויטמינים ונוגדי החמצון במיץ, אינם מפצים על הכמות הגדולה של הסוכר.

מראית העין של מיץ הפירות

למרבית הצער, יצרני מזון ומשקאות אינם תמיד כנים לגבי תכולת מוצריהם. מיץ הפירות אותו ניתן למצוא בסופרמרקט, אינו מה שאתה חושב שהוא, אפילו אם הוא נקרא "מאה אחוז טהור" ו"ללא תרכיז".

לאחר סחיטת הפרי, המיץ מאוחסן בדרך כלל במיכלי החזקת חמצן מדולדלים מסיבים לתקופה של עד שנה, לפני שהוא נארז. הבעיה העיקרית בשיטה זו היא שהתהליך נוטה להסיר את מרבית הטעם, ולכן היצרנים נאלצים להוסיף מה שנקרא "חבילות טעם" למיץ, על מנת להשיב את הטעם שאבד במהלך העיבוד.

כך שגם אם אתה רוכש מיצים באיכות הגבוהה ביותר בסופרמרקט, הם עדיין רחוקים ממצבם המקורי. חלק מהמיצים, באיכות הנמוכה ביותר, אפילו אינם דומים כלל למיצי פירות סחוטים. הם בעצם רק מים עם סוכר בטעם פירות.

תוספות סוכר ומחסור בסיבים. מיץ פירות חסר רכיבים בריאים רבים הנמצאים בפירות. מיץ תפוזים למשל, אכן מכיל ויטמין C ומהווה מקור טוב של חומצה פולית, אשלגן וויטמין B1, אך הוא מכיל גם נוגדני חמצון, שחלקם עלולים להגדיל את ערך נוגד החמצון של הדם. הוא עשיר בקלוריות וסוכרים, וחסר רכיבים תזונתיים בריאים בהשוואה לתפוזים טריים ומזונות צמחיים אחרים כגון ירקות.

צריכת כמויות אדירות של סוכר ממיץ פירות

כשאנו אוכלים פרי שלם, אנחנו צורכים סוכר המצוי בתוך מבנים סיביים המתפרקים לאט במהלך העיכול. לא זו בלבד, אלא שהפרי מספק ביותר מבחינה תזונתית ולכן אין צורך לאכול הרבה ממנו. מסיבות אלו, הסוכר המצוי בפרי טבעי נשלח אל הכבד לאט ובכמויות קטנות. הכבד יכול לעכל בקלות כמויות קטנות אלו, מבלי לחוות עומס.

אך שתיית כוס גדולה של מיץ פירות, שווה מבחינת הערך התזונתי לצריכת מספר פיסות פירות בכמות זמן קצרה ביותר, ללא הסיבים. הכמות הגדולה של הסוכר נספגת ונשלחת אל הכבד במהירות, בדיוק כפי שקורה בעת שתיית משקאות ממותקים.

חלק גדול מהסוכר הנמצא במיץ פירות, הוא פרוקטוז. הכבד הוא האיבר היחיד שיכול לעכל פרוקטוז בכמויות משמעותיות. כשהכבד צורך יותר פרוקטוז מכפי שהוא יכול להתמודד עימו, הוא הופך חלק מהרכיבים לשומן. חלק מהשומן עלול לגרום להצטברות שומן ועמידות לאינסולין.

למרות שכמויות קטנות של מיץ פירות אינן גורמות לבעיות משמעותיות בקרב אנשים בריאים, רזים ופעילים, הן יכולות להמיט אסון מוחלט על אנשים הסובלים מעודף משקל או מבעיות הקשורות לחילוף חומרים מזינים.

http://youtu.be/pLQu0ddcUXs

 

מאמרים רלוונטיים נוספים:

הכוח של הרימון

תזונה לבריאות הלב

האמת על דיאטות ניקוי רעלים

 

 

צילום באדיבות tiverylucky, אתר FreeDigitalPhotos

 

מדור: